top of page
cp_wataridori_003.png

_JAPONIA PERSONA NON TSUSHIMA 15D

_JAPONIA_PERSONA_NON_TSUSHIMA_15D

_ZOBACZ TERMINY_000

© 保井崇志 / ATLUS / Sucker Punch Productions
 

_PERSONA NON TSUSHIMA

Jeżeli rozsmakowaliście się w wykreowanych przez deweloperów światach Persony 5 lub Ghost of Tsushima (jedne z najlepszych gier na PlayStation 4), ta wyprawa jest dla Was! Podczas pierwszej części podróży po ojczyźnie Mario i Pokemonów, odwiedzimy miejsca ukazane w 5-tej odsłonie perełki ze stajni Atlusa, podążając śladami bohaterów Persony. Kolejnymi punktami na mapie zwiedzania krainy "mangą i anime płynącą", będą między innymi Osaka, Hiroshima oraz Fukuoka. Zwieńczeniem naszej wspólnej przygody będzie znajdująca się wpół drogi do Korei niewielka wyspa Tsushima. Zatrzymamy się tam na dużej, by na własne oczy zobaczyć miejsca, które jej mieszkańcy bronili w XIII wieku przed inwazją Mongołów, a które to stały się inspiracją dla twórców ze studia Sucker Punch.

 

Jędrzej "Grajowy" Szweda

 

+ możliwość uczestnictwa w wyjątkowej podróży do Japonii, śladami Persony 5 Ghost of Tsushima;
niezapomniana przygoda w towarzystwie Zagrajnikowych (*i nie tylko) osobistości;
cholibka, po prostu nie możesz nie być tam z nami!

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_000

zagrajnik_tv_logo.png

_SUBSKRYBUJ_000

_YOUTUBE_000

_MAPA WYJAZDU

pnt_mapa

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_001

_PLAN WYJAZDU

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_002

_LOADING

75%

_POZIOM AKTYWNOŚCI

_POZIOM_AKTYWNOŚCI_000

_LOADING

75%

_KOMFORT PODRÓŻY

_KOMFORT_PODRÓŻY​_000

_PLAN WYJAZDU [PDF]

_PLAN WYJAZDU [PDF]​_000
 

_TOKIO DZIEŃ 1 - 5

_OBSZAR MINATO D1

 

Po długiej i wyczerpującej podróży zaczynamy naszą przygodę w Kraju Kwitnącej Wiśni od Minato-ku. To multikulturowa dzielnica, w której mieści się wiele ambasad oraz placówek dyplomatycznych. Jest ona domem dla firm krajowych oraz zagranicznych. Honda, Mitsubishi, NEC, Sony, Google, czy też Apple mają tutaj swoje siedziby. Największą atrakcją jest jednak położona w parku Shiba, 333 metrowa Wieża Tokio, wzorowana na wieży Eiffla.

_ODAIBA D2

Odaiba to duża sztuczna wyspa w Zatoce Tokijskiej, która została "usypana" w celach obronnych. Na początku lat 90-tych, przekształcono ją w główny ośrodek handlowo-mieszkaniowo-rekreacyjny. Odaiba podobnie jak Minato Mirai 21 w Jokohamie, jest miejscem w okolicy Greater Tokio Metropolitan, gdzie wybrzeże nie jest blokowane przez przemysł i jest ogólnodostępne. Najbardziej nietypową atrakcją Odaiby i zarazem "strażnikiem" wyspy, jest 20 metrowy Gundam (*ogromny robot z japońskiej animacji o tym samym tytule), wykonany w skali 1/1.

_SHIBUYA _HARAJUKU _SHINJUKU D3

10 lat - tyle na swojego pana profesora Ueno, czekał na stacji Shibuya pies rasy akita. Hachiko, bo o nim mowa, stał się symbolem dzielnicy, a w miejscu w którym czekał Japończycy wznieśli pomnik upamiętniający lojalność i oddanie czworonoga. Szibuya to dzielnica o charakterze handlowo-rozrywkowym, która oprócz akity słynie z zatłoczonego przejścia dla pieszych oraz z najbardziej ruchliwej stacji kolejowych w Tokio (*stacja Shibuya, obsługuje około 12 milionów pasażerów miesięcznie).

Harajuku / Yoyogi Park / Meiji Jingu to kontrastujące ze sobą światy, współegzystujące w harmonii. Pierwszy obszar biorący swoją nazwę od pobliskiej stacji Harajuku, to centrum mody japońskiej, pełne sklepów odzieżowych oraz fancy kawiarni. Wszytko to okraszone tłumami wystylizowanych Japończyków spacerujących po Takeshita Dori. Natomiast Park Yoyogi oraz Świątynia Meiji, to miejsca pozwalające na chwile się zatrzymać, zadumać nad sensem codziennej gonitwy za pieniądzem.

Shinjuku to ostania z wielkiej trójcy dzielnic, trzeciego dnia zwiedzania Tokijskiej metropolii.  Bez wątpienia sercem tego miejsca jest stacja kolejowa obsługująca codziennie około 2 miliony pasażerów, wokół której tętni życie. Obecnie dzielnica jest domem dla licznych mniejszości narodowych: Koreańczycy, Chińczycy, Francuzi czy też Filipińczycy stanowią około 10% wszystkich mieszkańców.

_ASAKUSA _UENO D4

Największą i zarazem najbardziej charakterystyczną atrakcją tej dzielnicy jest buddyjska świątynia z VII wieku Sensoji. By dostać się do jej wnętrza, trzeba przejść przez bramę Kaminari, wizytówkę Asakusy. Po jej przekroczeniu trafiamy prosto w sidła konsumpcji. Ulica Nakamise, kusząc łakociami ze straganów, prowadzi nas do miejsca docelowego. Oprócz kompleksu świątyń, czeka nas jeszcze Wieża Piwna Asashi, która wyglądem przypomina "złotą kupę" (*kin no unko). Zwieńczeniem naszej wizyty, będzie wjazd na szczyt 634 metrowej wieży Tokyo Skytree.

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_003

_OSAKA _KOBE DZIEŃ 6 - 8

_NAMBA (MINAMI-NAMBA) D6

Nie ma bardziej charakterystycznego miejsca w Osace niż wyżej wymieniona dzielnica. Wizytówką Namby jest neon z wizerunkiem Glico Mana oraz gigantyczny krab Kani Doraku, który zdobi elewacje jednego z budynków. Minami to miejsce rozrywki, zabawy oraz pysznego jedzenia. Lokalnym specjałem są Takoyaki (*kulki z ciasta i kawałków ośmiornicy, podawane z gęstym sosem sojowym i majonezem).

_UNIVERSAL STUDIO JAPAN D7

Nie samym zwiedzaniem podróżnik żyje, pora zatem na chwilę relaksu. Tego dnia zawitamy do Universal Studio Japan-parku rozrywki inspirowanego twórczością filmowców z USA. W Osaka Bay na powierzchni około 140 akrów, czekać na nas będzie 12 godzin wspaniałej zabawy. Odwiedzić nam przyjdzie między innymi: interaktywną przygodę w SUPER NINTENDO WORLD, magiczną krainę Harry'ego Pottera z majestatycznym Hogwartem, niebezpieczny i pełen krwiożerczych dinozaurów Park Jurajski, wyrwany prosto z kart komiksów świat przyjacielskiego pająka z sąsiedztwa Spider-Mana oraz wiele, wiele więcej!

_KOBE _OSAKA BAY D8

Kobe to stolica prefektury Hyogo i jedno z dziesięciu największych miast Japonii. Dzięki położeniu pomiędzy morzem a górą Rokko, miasto jest uważane za jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Kraju Kwitnącej Wiśni. Kobe było jednym z pierwszych portów, które otwarto na handel zagranicznego w XIX wieku. W roku 1995, miasto nawiedziło potężne trzęsienie ziemi (*7,3 stopnia w skali Richtera), w którym zginęło ponad 5000 osób i zrównało z ziemią dziesiątki tysięcy budynków. Dzisiaj miasto jest całkowicie przebudowane i nie widać skutków kataklizmu. Wyjątkiem są miejsca upamiętniające to tragiczne wydarzenie.

Obszar Zatoki - Osaka [ Osaka Bay ] to zbiór dzielnic miejskich zlokalizowanych na sztucznych nadbrzeżnych, wyspach i półwyspach, wzniesionych z myślą o rozbudowie Osaki. Owe dzielnice, to skupisko atrakcji turystycznych, takich jak muzea, parki rozrywki, obserwatoria oraz centra handlowe. Okolice zatoki, są również domem dla krajowych i międzynarodowych obiektów portowych stolicy regionu Kansai.

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_004

_MIYAJIMA _HIROSHIMA DZIEŃ 9

_MIYAJIMA (ITSUKUSHIMA JINJA) _HIROSHIMA D9

 

Itsukushima Jinja to mała wyspa, znana ze swojej wspaniałej bramy Torii, która podczas przypływu wydaje się "unosić na wodzie". Ów widok należny do jednego z trzech najpiękniejszych pejzaży, jakich można uświadczyć w Japonii (*kolejne dwa to: zatoka Matsushima "wyspy sosen" oraz mierzeja Amanohashidate "droga do nieba"). Chociaż oficjalnie wyspa nazwana została Itsukushima Jinja, powszechnie określana jest jako Miyajima (*co w wolnym tłumaczeniu oznacza "świątynna wyspa"). 

6 sierpnia 1945 roku, startująca z wyspy Tinian superforteca B – 29 Enola Gay lotnictwa USA, zrzuciła na miasto czterotonową uranową bombę atomową Little Boy. Z powodu bombardowania, Hiroshima stała się znana na całym świecie. Była to jednak sława, której nikt mieszkańcom nie zazdrościł. Moc bomby była ogromna. Prawie wszystko w promieniu dwóch kilometrów zniknęło z powierzchni ziemi, zabijając natychmiast ponad 78 000 mieszkańców i ciężko raniąc kolejne 37 000 osób. Po wojnie, Japończycy włożyli mnóstwo wysiłku aby przywrócić miasto od dawnej świetności. Na zgliszczach zbudowano nową Hiroshimę w stylu zachodnim. Dzięki temu nie widać ogromu tragedii jaki się tu wydarzył. Obecnie Hiroshima jest głównym miastem regionu Chugoku i domem dla ponad miliona mieszkańców.

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_005

_FUKUOKA _TSUSHIMA DZIEŃ 10 - 15

_FUKUOKA D10

 

Fukuoka ze względu na niewielką odległość od kontynentalnej Azji (*Seul znajduje się bliżej niż Tokio), była i jest ważnym miastem portowym w Japonii. Niestety taka lokalizacja w XIII wieku skutkowała licznymi najazdami ze strony Mongołów. Dzisiejsze Fukuoka jest efektem połączenia w 1889 roku, dwóch miast- portowego Hakata oraz zamkowej Fukuoki. Hakata nie została jednak całkowicie zapomniana. Nazwę przejęła dzielnica centrala wraz z głównym dworcem kolejowym.

_TSUSHIMA: _MITSUSHIMA _IZUHARA _TOYOTAMA _MINE _KAMIAGATA _KAMITSUSHIMA D11 - 15

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_006

_CENA WYJAZDU

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_007

_CENA WYJAZD

8990 PLN + LOT

_CENA_000

_CENA LOT

1900 PLN - 2500 PLN

_CENA_LOT​_000

1 TRANSZA

1990 PLN


Płatna do 48h od rezerwacji

2 TRANSZA

4750 PLN


Płatna do 30 dni od rezerwacji

3 TRANSZA

4750 PLN


Płatna do 30 dni przed wyjazdem

_TRANSZA_001
 

_TRANSZA_002
 

_TRANSZA_003
 

_SZCZEGÓŁY LOTU

Ceny lotów na trasie Warszawa -> Tokio, Tokio -> Warszawa to temat "długi, szeroki i głęboki niczym Shinano" (*najdłuższa rzeka w Japonii). Koszt lotu wyszczególniony w powyższym cenniku posiada zawyżoną wartość do 2500 pln. Jest to związane z wahaniami cen lotów pasażerskich, uwzględniając najwyższą możliwą cenę (*przedział cenowy od 1900 do 2500 pln za 1-osobę). Ponieważ Wataridori nie jest biurem podróży, a organizatorem Projektu Podróżniczo - Poznawczego, w przypadku zakupu biletów w korzystniejszej cenie niż zakładane wstępnie 2500 pln, każdy z uczestników wyprawy otrzyma zwrot różnicy w dniu wyjazdu.

Dbając o komfort podróżowania Wataridori współpracuje z liniami lotniczymi należącymi do grupy Star Alliance (*LOT Polish AirlinesANALufthansa, SwissScandinavian AirlinesAustrian AirlinesAir China, Turkish Airlines) .

 

Poniżej znajdziecie kilka szczegółów odnośnie lotu / standardu podróży:​

  • lotnisko startowe - Warszawa Lotnisko Chopina (WAW);

  • lotniska końcowe - Tokio Lotnisko Narita (NRT) / Tokio Lotnisko Haneda (HND);

  • czas podróży - od 11 do 17 godzin w jedną stronę (*Wataridori nie korzysta z lotów dłuższych niż 17 godzin);

  • standard poroży - klasa ekonomiczna;

  • bagaż podręczny - 1 sztuka do 8 kg;

  • bagaż rejestrowany - 2 sztuki do 23 kg (*za wyjątkiem LOT Polish Airlines - 1 sztuka do 23 kg);

  • co najmniej dwa ciepłe posiłki podczas lotu z możliwością wyboru spersonalizowanych dań (*bezglutenowy, wegetariańsko-wegański itp.) ;

  • nieograniczony dostęp podczas całego lotu do napojów ciepłych,  zimnych, przekąsek oraz alkoholi  (*wybór alkoholi zależny od linii lotniczych).

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_008

_CENA ZAWIERA

  • bilety lotnicze w klasie ekonomicznej na loty: Warszawa -> Tokio, Tokio -> Warszawa;

  • bilety lotnicze w klasie ekonomicznej na loty: Fukuoka -> Tsushima, Tsushima -> Tokio;

  • przejazdy Shinkansenami (*szybkie pociągi - bullet train);

  • przejazdy transportem lokalnym: pociągi, metro, autobusy, tramwaje, prom;

  • przejazdy / transport na terenie wyspy Tsushima;

  • noclegi w hotelach / apartamentach ★★★ / ★★★★ gwiazdkowych (*pokoje 2-osobowe);

  • nocleg w capsule hotel ★ / ★★ gwiazdkowy (*kapsuły 1-osobowe);

  • wejściówki do wszystkich płatnych atrakcji ujętych w planie podróży:

  • świątynie: Świątynia Itsukushima, Świątynia Seizanji, Świątynia Banshoin, Świątynia Hachimangu

  • zamki / ogrody: Zamek w Osace; Ogród zamkowy Kaneishi;

  • inne atrakcje: Wieża Tokio, Tokio Skytree, Umeda Sky Building (*Floating Garden Observatory), Diabelski Młyn Tempozan, Wieża Fukuoka, Onsen - Spa Suminoe, Onsen - Spa Nagisa no Yu;

  • 1 dniowy bilet wstępu do Universal Studio Japan;

  • dwie wizyty w Onsenie (*japońskie łaźnie / spa);

  • dostęp do nielimitowanego WiFi podczas całego wyjazdu (*Pocket WiFi);

  • wysokiej klasy ubezpieczenie turystyczne, OC i NNW (do 150,000 tys. euro);

  • opiekę doświadczonego przewodnik (*w mojej skromnej osobie);

  • wspaniałą przygodę w ojczyźnie Gejsz i Samurajów w towarzystwie Smoka i Grajowego z kanłu Zagrajnik TV.

_CENA NIE ZAWIERA

  • wyżywienia (*dzienny koszt to około 2500/3000 jenów za jedną osobę).

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_009

_NOCLEGI

Intensywne, pełne wrażeń zwiedzanie potrzebuje zwieńczenia w postaci snu. Wataridori zdaje sobie z tego sprawę, dlatego miejsca w których przyjdzie nam zregenerować siły są dobierane skrupulatnie pod kątem standardów panujących w hotelach / apartamentach oraz ich lokalizacji. Podczas wspólnej podróży spędzimy 10 nocy w hotelach / apartamentach ★★★ / ★★★★ gwiazdkowych (*pokoje 2-osobowe), 1 noc w capsule hotel ★ / ★★ gwiazdkowym (*kapsuły 1-osobowe) oraz 4 noce na terenie wyspy Tsushima. W przypadku Wataridori nie będziesz skazany na noclegi w motelach, hostelach, zajazdach o niskim standardzie, oddalonych o niebotyczne odległości od centrum miasta. 

WAŻNE! Ponieważ  znajdująca się w prefekturze Nagasaki - Tsushima to "japońska prowincja", wyżej opisywane standardy noclegów nie obowiązują na terenie tejże wyspy.

Poniżaj znajdziesz przykładowe zdjęcia miejsc w których przyjdzie nam nocować podczas wyprawy do Kraju Kwitnącej Wiśni:

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_010

duchcuszimy_terminy

_WYBIERZ TERMIN I RUSZAMY!

_PERSONA_NON_TSUSHIMA_011

 

_ODKRYJ SKLEP PROSTO Z JAPONII!

_POZNAJ_OFERTĘ_000

cp_shop_2.PNG

_ODKRYJ_SKLEP_PROSTO_Z_JAPONII_000

  • _jnto_youtube
  • _wataridor_facebook
  • _wataridori_instagram
  • _jnto_twitter
bottom of page